Ruch wpływa nie tylko na zdrowie

Codzienne nawyki dla pięknej skóry

Zdrowa, promienna skóra bez przebarwień i niedoskonałości to podstawa dobrego wyglądu. Przywykłyśmy jednak do tego, że skóra twarzy płata nam figle. Nasze kosmetyczki są więc pełne fluidów i korektorów, mających za zadanie zatuszowanie zauważalnych defektów cery. Nie musi jednak tak być. Potrzeba tylko wprowadzić do swoich urodowych rytuałów kilka nawyków, oraz używać określone kosmetyki, przykładowo krem z kolagenem, aby znacząco poprawić wygląd skóry i nie odczuwać już potrzeby chowania jej pod makijażem.

Codzienna pielęgnacja

Fundamentem pielęgnacji skóry twarzy jest jej codzienne dokładne oczyszczanie i nawilżanie. Czynności te wykonywać potrzeba przynajmniej dwa razy w ciągu dnia, a więc rano i wieczorem. Do mycia twarzy wykorzystywać należy przeznaczonych do tego produktów, takich jak żele lub pianki. Jeszcze przed przemyciem twarzy żelem, doradza się dokładnie usunąć z niej makijaż, przy pomocy mleczka do demakijażu lub płynu micelarnego. Niedbałe zmycie makijażu, może powodować zatykanie porów, podrażnienia, zaczerwienienia, wypryski, a nawet reakcję alergiczną. Kolejnym ważnym krokiem jest troska o nawilżenie skóry. Zagwarantuje to nałożenie kremu. Właściwie wybrany krem nawilżający, nie tylko ochroni skórę przed utratą wilgoci, a także dostarczy jej wartościowych składników, umacniać ją i polepszając jej wygląd. Świetnie spełni się w tej roli krem kolagenowy.

Istotne jest nie tylko to, co nakładamy na twarz, ale też jak to wykonujemy

Czy wiedziałaś o tym, że rożnego pokroju kosmetyki, zamiast rozprowadzać w skórę twarzy mocnymi ruchami, o wiele korzystniej jest w nią wklepywać? Czy to będzie krem z kolagenem, czy serum, a nawet podkład, wklepywanie kosmetyku w wrażliwą skórę twarzy okazuje się lepszym wynikiem. Dzięki wklepywaniu, substancje aktywne zawarte w kremie czy serum mają lepszy dostęp do głębszych warstw skóry. Klepanie opuszkami palców skóry twarzy wspiera lepszemu ukrwieniu oraz polepszeniu mikrokrążenia, co nie pozostaje bez wpływu na jej dobry wygląd. Wsmarowywanie tymczasem powodować może rozciąganie skóry i przyspieszać powstawanie zmarszczek. Tego zaś nie chce chyba żadna z dziewczyn… Czym innym niż smarowanie jest jednak właściwy, delikatny masaż twarzy opuszkami palców. Masowanie skóry twarzy w odpowiedni sposób wpływa bowiem, tak samo jak zawierający kolagen krem, odmładzająco i przeciwzmarszczkowo, a ponadto relaksująco. Warto więc przemyśleć kwestię nauczenia się wykonywania na sobie takiego masażu.

Ochrona przed słońcem

Wbrew pozorom, skóra jest wrażliwa na słońce. Lekka, złota opalenizna prezentuje się wprawdzie kusząco, w rzeczywistości natomiast jest efektem naturalnych mechanizmów obronnych skóry przed promieniami słonecznymi. Zawarte w nich promieniowanie UV uszkadza strukturę skóry, sprawia, że wygląda ona gorzej i szybciej się starzeje, może też prowadzić do groźnych chorób, w tym nowotworowych. W celu zadbania o bezpieczeństwo skóry, opalanie lepiej jest zastąpić użyciem samoopalaczy, a na co dzień chronić skórę odpowiednimi filtrami. Dobrze przy tym pamiętać, że skóra twarzy jest wystawiona na działanie promieni słonecznych nie tylko latem, ale także cały rok.

Wyjątkowa pielęgnacja skóry pod oczami

Krem z kolagenem to kosmetyk odpowiedni nie tylko do dbania o kondycję skóry twarzy. Warto używać także krem z kolagenem pod oczy. Skóra pod oczami wymaga specjalnej troski i pielęgnacji. Płytkie unaczynienie tych obszarów, u wielu osób powoduje nieestetyczne zasinienie. Na skórze w okolicach oczu występuje też hiper-pigmentacja, czyli zbyt duże wytwarzanie się barwnika skóry. Zjawisko to także ma wpływ na ciemniejsze zabarwienie skóry w okolicach oczu. Jest to też rejon wrażliwy na tworzenie się zmarszczek mimicznych.

Na cienie i sińce pod oczami pomóc mogą kompresy wytwarzane z naparu świetlika, kopru włoskiego lub lipy. Zioła te wpływają zwężająco na naczynia krwionośne. Opuchliznę zmniejszą chłodne okłady. Można do nich wykorzystać metalowe łyżeczki trzymane przez kilka minut w zamrażarce lub kostek lodu owiniętych w ręcznik papierowy albo ściereczkę. Kojąco działają też okłady z wacików nasączonych schłodzonym naparem z rumianku lub zielonej herbaty. Nic nie zastąpi jednakże codziennej, starannej pielęgnacji wrażliwej skóry pod oczami. Właściwy krem nawilżający, ze składnikami rozświetlającymi, stosowany rano i wieczorem, pomoże uchronić skórę w okolicach oczu przed pojawianiem się na niej brzydkich sińców i opuchnięć. Krem z kolagenem pomoże tymczasem powstrzymać powstawanie zmarszczek mimicznych.

Eliminacja tego, co szkodzi

Nawet najlepszy krem z kolagenem do twarzy nie uratuje skóry, która codziennie napastowana jest szkodliwymi nawykami. Palenie papierosów, wielokrotne picie alkoholu, niezdrowa dieta… Skóra nie toleruje używek i momentalnie „odwdzięcza się” za ich nadwyżce zmarszczkami, sińcami, przesuszeniem i brakiem blasku. O skórę trzeba dbać dogłębnie, wybiórcza pielęgnacja traci znaczenie. Dlatego dla dobrego stanu skóry, warto odżywiać się zdrowo, wybierać owoce i warzywa, jako alternatywie tłustych i słodkich przekąsek oraz definitywnie odrzucić palenie papierosów, a spożywanie alkoholu przynajmniej ograniczyć. Wiadomy jest także pozytywny wpływ wody na wygląd skóry – należy jej wypijać przynajmniej 2 litry dziennie.

Ruch wpływa nie tylko na zdrowie

Idealnym dopełnieniem właściwej diety i codziennej pielęgnacji skóry za pomocą kosmetyków, takich jak krem z kolagenem, jest zapewnienie sobie dawki ruchu co pewien czas. Systematyczne treningi fizyczne nie tylko działają na poprawę zdrowia oraz wysmuklenie sylwetki, ale z pewnością wywołają też korzystne zmiany w wyglądzie cery. Pod wpływem aktywności fizycznej, skóra staje się elastyczna. Wzmożony ruch zwiększa przepływ krwi w organizmie, powodując, że tlen dochodzi do wszystkich komórek z większą siłą. Również i skóra staje się więc lepiej dotleniona, dzięki czemu wytwarza się na niej mniejsza ilość zaskórników i zmarszczek. Wraz z potem, produkowanym intensywnie podczas ćwiczeń fizycznych, nasz organizm wyzbywa się toksyn oraz szkodliwych wolnych rodników. Początkującym doradza się ćwiczyć kilka razy w tygodniu, w dni nie występujące po sobie, przez kilkadziesiąt minut. Jeśli chodzi o rodzaj ćwiczeń, rządzi dowolność: może to być bieganie, gimnastyka w domu, ćwiczenia na siłowni, pływanie… Wszystko zależy od upodobania, bo ważne jest, żeby ruch sprawiał radość.